RATP partneri maksimalno posvećeni procesu projektovanja i optimizacije infrastrukture beogradskog metroa
Visoka delegacija u sastavu borda direktora i eksperata za razvoj u okviru francuske kompanije za upravljanje javnim prevozom u Parizu – RATP, boravili su u trodnevnoj radnoj poseti JКP „Beogradski metro i voz“. Poseta je organizovana u okviru partnerstva RATP i „Beogradskog metroa i voza“ za ranu operatersku podršku u procesu projektovanja i optimizacije infrastrukture metroa u srpskoj prestonici. Stručnjaci iz Pariza su tokom boravka u Beogradu detaljno upoznati i sa planom, procesom i svim koracima u okviru izgradnje beogradskog metro sistema.
Andreja Mladenović, direktor JКP „Beogradski metro i voz“ istakao je ovom prilikom važnost posete, kao i značaj ekspertske podrške partnera iz RATP, posebno u ovoj početnoj fazi, naglasivši francuskim kolegama da učestvuju u jednom od najvećih državnih projekata u našoj zemlji. A. Mladenović je dodao da je izgradnja sigurnog i efikasnog metro sistema u Beogradu krucijalna za unapređenje javnog prevoza, pristupačnosti i mobilnosti u glavnom gradu, ali i šire, za sveobuhvatni ekonomski i tehnološki razvoj društva. Frederik Noel, direktor u delu za razvoj RATP grupe, napomenuo je da je ova francuska kompanija, sa višedecenijskim iskustvom u oblasti razvoja sistema javnog prevoza, maksimalno posvećena rezultatima u razvoju operaterske podrške za beogradski metro i voz. RATP će svoja znanja i ekspertizu iz Pariza i drugih francuskih gradova, ali i iz 14 država sa četiri kontinenta gde su angažovani na globalnom nivou, sa više od 1,5 milijardi putnika godišnje koji koriste njihove usluge, prilagoditi konkretnim potrebama i specifičnostima koje se odnose na razvoj metro sistema u Beogradu.
Francuski partneri su, u pratnji domaćina iz „Beogradskog metroa i voza“, na početku posete obišli radove na izgradnji depoa na Makiškom polju, kao i deo trase prve linije metroa i stanice od Trgovačke ulice, Požeške, preko Ade, Sajma, Mostara, Savskog trga, Trga Republike, Skadarlije, Pančevačkog mosta, Кaraburme, do stanice - Mirijevo. Nakon obilaska terena, usledio je niz ekspertskih sastanaka čelnika RATP sa JКP „Beogradski metro i voz“, JP „Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda“, sa beogradskim Sekretarijatom za javni prevoz, glavnim izvođačima radova, kineskom firmom PowerChina, te nemačkom Deutsche Bahn i francuskom Systra, kompanijama zaduženim za upravljanje projektom izgradnje beogradskog metroa. Pored zvaničnog dela, predstavnici RATP održali su i dvodnevnu radionicu za zaposlene u „Beogradskom metrou i vozu“, obradivši teme u vezi sa automatizovanim metro sistemom, bezbednošću i kontrolom i operacionalizacijom depoa na Makišu.