Potpisan Ugovorni sporazum za projektovanje i izgradnju Depoa Makiš

Vesti

Ugovorni sporazum za projektovanje i izgradnju Depoa Makiš, koji ima veliki značaj za dalju realizaciju projekta izgradnje Beogradskog metroa, ukupne vrednosti 200 miliona evra potpisan je danas u Palati „Srbija“. Potpisivanje ovog dokumenta je veoma važan korak ka izgradnji metro sistema u srpskoj prestonici.

Ugovorni sporazum su potpisali potpredsednik Vlade i ministar finansija Siniša Mali, v.d. direktora JКP „Beogradski metro i voz“ Andreja Mladenović, v.d. sekretara Sekretarijata za javni prevoz Radovan Кremić i ovlašćeni predstavnik kompanije „Power China“ Jang Fan.

Usluge i radovi obuhvaćeni Ugovorom sa kineskim partnerima podrazumevaju projektovanje i izvođenje radova na izgradnji administrativne zgrade sa operativno-kontrolnim centrom i drugih neophodnih objekata među kojima su inspekcijske hale, hale za održavanje, hale za gariranje, hale za održavanje infrastrukture, ulazno-izlaznog objekta, trafostanica i sprinkler stanica, sa kompletnim instalacijama i opremom za svaki od objekata. Predviđeno je projektovanje i izgradnja donjeg stroja koloseka u depou za ukupnu dužinu koloseka od oko 10 kilometara, projektovanje i izgradnja manipulativnih površina i unutrašnjih saobraćajnica ukupne dužine oko 4,7 kilometara sa pripadajućom infrastrukturom, spoljno uređenje depoa ukupne površine od oko 34 hektara i sve priključke na gradsku mrežu infrastrukture. Vreme trajanja projektovanja i izgradnje iznosiće 60 meseci.

Iz Depoa Makiš obavljaće se kompletno upravljanje sistemima potpuno automatizovane Linije 1 metroa, posredstvom Upravljačkog centra koji će se nalaziti u administrativnoj zgradi. Osim upravljanja, odnosno regulisanja saobraćaja automatizovanih voznih sredstava, iz Upravljačkog centra će se upravljati i vršiti nadzor nad svim elektro-mašinskim postrojenjima u stanicama (liftovi, eskalatori, peronska vrata), evakuaciono-ventilacionim otvorima, objektima u depou.

Depo Makiš služiće i za održavanje voznih sredstava beogradskog metroa, odnosno održavanje u smislu popravki većeg obima poput zamene obrtnih postolja, zamene glavnih transformatora i svih opravki koje iziskuju podizanje voznih sredstava dizalicama za vozna sredstva linija 2 i 3. Takođe, u Depou Makiš obavljaće se gariranje, inspekcija i redovno spoljašnje i unutrašnje pranje voznih sredstava Linije 1 i dela voznih sredstava Linije 2 metroa.

Izgradnja beogradskog metroa jedan je od najvećih i najvažnijih infrastrukturnih projekata u Srbiji. Siguran i efikasan metro sistem u Beogradu neophodan je za unapređenje javnog prevoza, pristupačnosti i mobilnosti u glavnom gradu, ali i šire, za sveobuhvatni ekonomski i tehnološki razvoj čitavog društva.

 

Video potpisivanja Ugovornog sporazuma za projektovanje i izgradnju Depoa Makiš možete pogledati ili preuzeti na ovoj liniji teksta

Štampa