POČETAK ZVANIČNE POSETE DELEGACIJE BEOGRADSKOG METROA KINI: NOVA FAZA SARADNjE SA KINESKIM PARTNERIMA

Vesti

Delegacija JKP „Beogradski metro i voz“, predvođena direktorom Andrejom Mladenovićem, boravi u zvaničnoj poseti Kini. Prvog dana posete, održan je niz sastanaka u sedištu kompanije PowerChina u Pekingu, jednom od vodećih svetskih izvođača u oblasti infrastrukture, energetike i građevinarstva. Ova renomirana kineska kompanija je glavni izvođač radova na izgradnji Linije 1 beogradskog metroa.

Tokom posete istaknuta je važnost do sada potpisana tri strateška ugovora sa ovom kompanijom, ukupne vrednosti oko milijardu evra. Ugovor za Depo Makiš obuhvata izgradnju operativno kontrolnog centra i pripadajućih hala i objekata, dok su ugovori o izgradnji metroa podeljeni na tri lota od kojih su do sada potpisana dva ključna i u toku su pregovori za lot tri. Ova podela na lotove omogućava neometano sprovođenje svih aktivnosti i radova na prvoj fazi Linije 1, uključujući nabavku i proizvodnju TBM mašina, iskope i pripremne radove, izgradnju tunela, stanica i prateće infrastrukture.
Delegacija će posetu Kini nastaviti obilaskom proizvodnog pogona fabrike kompanije za tešku industriju kineske železničke gradnje (CRCHI – China Railway Construction Heavy Industry), zadužene za izradu TBM (TBM – Tunnel Boring Machine) za potrebe beogradskog metroa. Ove mašine, poznate i kao „krtice“, ključne su za iskopavanje tunela i predstavljaju jedno od najznačajnijih ulaganja u savremenu tehnologiju u okviru projekta. Oba TBM-a biće dopremljena u Beograd u drugoj polovini 2026. godine, čime će početi najzahtevnija i najvažnija faza izgradnje metroa. Ovaj segment posete Kini je značajan jer će se JKP „Beogradski metro i voz“ upoznati sa kompletnom metodologijom, detaljima i procedurama izrade mašina, na licu mesta.
„Ovo je ključni korak u realizaciji projekta koji menja lice Beograda. Dolazak TBM-ova označava početak najsloženije i zapravo najvažnije faze radova – iskopavanja tunela. Saradnja sa PowerChina i CRCHI garantuje da će Beograd dobiti najmoderniji metro sistem u ovom delu Evrope“, izjavio je direktor JKP „Beogradski metro i voz“ Andreja Mladenović.
„Za našu kompaniju koja gradi metroe u više od 40 svetskih gradova, izgradnja beogradskog metroa predstavlja jedan od prioriteta i veliki izazov da se u Evropi na ovaj način prikažemo u pravom svetlu. Izgradili smo više od hiljadu kilometara metro tunela, a samo u ovom trenutku na izgradnji metroa u okviru 16 različitih projekata radi 51 TBM na iskopu tunela ukupne dužine 260 kilometara. U narednom periodu kompanija Power China će uključiti svoje najbolje stručnjake da svojim iskustvom i znanjem doprinesu najboljem mogućem kvalitetu izgradnje metroa u vašem gradu“, izjavio je predsednik kompanije Power China Railway, Mr Zhang Haiku.
Poseta Pekingu još jednom potvrđuje posvećenost i poverenje u strateško partnerstvo Srbije i Kine, sa zajedničkim ciljem da Beograd do kraja 2030. dobije efikasan, bezbedan i moderan metro sistem.

 

Štampa