Mladenović: Metro u Guangdžou koristi 3,2 mlrd putnika godišnje, važno iskustvo za Beograd

Vesti

Direktor JKP "Beogradski metro i voz" Andreja Mladenović izjavio je da je metro u gradu Guangdžo jedan od najorganizovanijih i najfunkcionalnijih metroa u Kini i dodao da ga godišnje koristi više od 3,2 milijarde putnika, kao i da će njihovo iskustvo biti  izuzetno značajno za gradnju metroa u Beogradu. Kako je rečeno na sastanku, samo metro u Guangdžou ima više od 750 kilometara dužine, dok međugradske linije obuhvataju 338 kilometara.  Radovi na metrou u gradu Guangdžo rađeni su uz pomoć TBM mašina, odnosno "mašina krtica", koje za izradu metroa u Beogradu stižu u Srbiju drugoj polovini 2026. godine.

Delegacija JKP "Beogradski metro i voz" sastala se danas sa kompanijom "Guangdžo metro" u kineskom gradu Guangdžou i tom prilikom su se dodatno upoznali sa razvojnim planovima i postignućima ove kompanije. Mladenović je ovom prilikom istakoa da su za projekat metroa u Beogradu izuzetno važni pouzdani partneri, kao sto je "Guangdžo metro".

Mladenović je, nakon obilaska metroa u gradu Guangdžo, rekao za Tanjug da je imao priliku da vidi njihov operativni centar gde upravljaju sa 19 linija metroa, kao i da je saradnja sa tom kompanijom izuzetno značajna za projekat Beogradskog metroa.

"Oni su i operater i predstavnik grada koji upravlja metroom, a imaju i odeljenje za dizajn. Saradnja sa Guangdžo metroom traje više od godinu dana i njihovi stručnjaci su prisutni u Beogradu, zajedno sa kompanijom PowerChina, i rade na dizajnu naših stanica i tunela", dodao je on.

Kako je naveo, kompanija "Guangdžo metro" je dobar primer celoj Kini i dodao je da su prisutni u mnogo zemalja, a njihovo iskustvo će biti veoma značajno za Beograd. Mladenović je naglasio da je grad Guangdžo pre 20 godina imao samo tri miliona stanovnika, a danas ima više od 20, tako da bi bez metroa, kako je rekao, život u ovom gradu bio gotovo nemoguć.

Građanka Mu Venćin iz tog grada rekla je za Tanjug ug da svakodnevno koristi metro, najviše liniju 3, 2 i 4, i misli da je jako dobro prevozno sredstvo. "Od stanice do stanice stiže se za dva do tri minuta, a za istu relaciju čak 20minuta automobilom. Prevoz metroom štedi vreme, a i karte su jako povoljne što je bitno za nas studente", dodala je ona.

Građanka Čen Taic objasnila je za Tanjug da je stanica metroa poprilično velika i da korisnicima pruža osećaj modernog prostora. "Danas smo u Guangdžou i mislim da je metro baš dobar, ima direktna linija od Guangdžoa do Fošana i vožnja traje oko 40minuta, lako se stiže", rekla je ona. Kako kaže, karte su jeftine i učenici plaćaju samo pola cene.

Lan Đilin rekla je Tanjugu da svaki dan koristi linije metroa i dodala je da se metro kreće velikom brzinom. "To je prevozno sredstvo koje vrlo rado koristim", dodala je ona.

Na kraju današnje posete, delegacija JKP “Beogradski metro i voz” Beograd je obišla i trening centar kompanije "Guangdžo metro". U okviru zvanične posete Kini obišla je i proizvodne pogone kompanije za tešku industriju kineske železničke gradnje (CRCHI - China Railway Construction Heavy Industry), zadužene za izradu TBM (TBM - Tunnel Boring Machine) za potrebe beogradskog metroa. Ove mašine, poznate i kao "krtice", ključne su za iskopavanje tunela i predstavljaju jedno od najznačajnijih ulaganja u savremenu tehnologiju u okviru projekta. Oba TBM-a biće dopremljena u Beograd u drugoj polovini 2026. godine, čime će početi najzahtevnija i najvažnija faza izgradnje metroa. Ovaj segment posete je posebno značajan jer će se JKP "Beogradski metro i voz" upoznati sa kompletnom metodologijom, detaljima i procedurama izrade mašina, na licu mesta.

Izvor: Tanjug

Štampa