Председник Привременог органа Града Београда Александар Шапић обишао је јуче радове на изградњи депоа на Макишком пољу и том приликом поручио да изградња метроа коначно постаје реалност.
– Овде се налази срце будућег метро-система и очекујем да се за кратко време виде и конкретни помаци у његовој изградњи – истакао је Шапић и додао да се радови обављају и пре зацртаних рокова, због чега је захвалио извођачима радова из компаније „Пауерчајна” и Јавном предузећу „Београдски метро и воз”.
Подсетио је да се од краја шездесетих година прошлог века у јавности прича о изградњи метроа.
– Огроман је посао урађен већ сада, јер је насуто од два до четири метра земље. Овај простор по завршеним радовима биће град у граду. Од овог места па до Чукаричке падине, поред контролног места будућег метроа и његовог депоа требало би да никне и нова велика саобраћајница, а око ње пословни и стамбени објекти, док ће Обреновачки пут постати нека врста магистрале. На овај начин добијамо нови урбани део града, који је досад био потпуно неискоришћен – истакао је Шапић и подсетио да композиције будућег београдског метроа неће имати возаче, него ће цео систем бити аутоматизован.
Најавио је да ће у другој половини 2024. године бити видљиве конкретне ствари на изградњи београдског метроа.
– Очекујем да ћемо до тада започети радови на великом колектору који ће ићи паралелно са Обреновачким путем, а потом и радове на саобраћајници и пословно-стамбеном комплексу, а испод њих биће траса прве линије метроа, због чега се посебно радујем – казао је Шапић.
Такође је указао на то да је изградња метроа национални пројекат који треба да промени саобраћајну и сваку другу перцепцију Београда као метрополе, али и целе Србије.
– Зато се сви, од председника државе Александра Вучића до надлежних министарстава, трудимо да испратимо радове, посебно у овој фази, како би грађани престонице и целе Србије добили две линије метроа до 2030. године. Осећа се да је почетак најтежи, али чини ми се да полако пробијамо ту прву баријеру. Насути оволики простор је подухват какав не може било ко да изведе, због чега сам захвалан пријатељима из Кине. Председник општине је урадио огроман посао што се тиче експропријације. Подсетићу вас да је дато више од пет милијарди динара за то и да није било већих имовинских проблема. Дакле, Општина је урадила свој део посла, Град такође, представници Дирекције за грађевинско земљиште и предузећа „Београдски метро и воз” свакодневно су на терену, а људи из мог кабинета и ја када је то потребно. Наиме, ово је сада питање струке и ресорних министарстава будући да је овакве пројекте немогуће реализовати без добре синхронизације. Очекујем да ће тако бити и убудуће. Дошло је време да о београдском метроу нећемо више говорити у футуру, као о нечему што би требало да се деси, већ о ономе што се већ дешава – рекао је Шапић.
Прва линија метроа је развојна линија, јер поспешује развој града, нарочито у деоницама кроз које ће пролазити, а локација на Макишу биће чвориште београдског транспорта, тако да се очекује експанзија развоја овог дела Чукарице. То је капитални, национални, регионални и међународни пројекат који ће омогућити даљи развој српске престонице на задовољство грађана, закључио је Шапић.