Линија 1 Фаза 1

Београдски метро у Београду биће интегрисан у интермодалну мрежу урбаних и међуградских превоза, укључујући бицикле, аутобусе, трамваје и возове. Ова интеграција има за циљ подстицање преласка са приватних возила на јавни превоз путем имплементације парк-анд-риде објеката у близини метро станица.


Конкретно, прва фаза Линије 1 ће се повезати са постојећим БГ:воз линијама на Панчевачком мосту и имаће везе са две будуће БГ:воз линије. Парк-анд-риде објекат биће смештен у близини станице Железник. Поред тога, планирани развој и реорганизација трамвајских и аутобусних линија резултираће формирањем два аутобусна терминала дуж линије — новог чворишта у Железнику и реконструкције аутобусног терминала на Панчевачком мосту. Биће седам постојећих трамвајских станица и три додатне планиране трамвајске станице дуж руте.
Линија 1 Фаза 1 покрива отприлике 15 км и састоји се од 15 станица. Такође укључује 10 окана за вентилацију, евакуацију и уградњу и вађење ТБМ-а (машине за бушење тунела). Фаза обухвата главни депо, који ће бити смештен у области Макиша.
Линија 1 Фаза 1 метроа састоји се од 3 типа секција са различитим методама изградње:
- Секција на нивоу тла (пруге су смештене на површини): Секција дужине 2,1 км дизајнирана је за целу област депоа од краја линије до станице Макиш;
- Секција са ископом и покривачем (плитак тунел који захтева ископавање са површине): Секција дужине 1,9 км од депоа Макиш до Беле Воде;
- Дубока подземна секција (дубоки тунел ископан испод површине машином за бушење тунела): Преостала дужина је дизајнирана као ТБМ секција, дужине 11,2 км од Беле Воде до Панчевачког моста.

Типологија станица прилагођена је дубини секције:
- На нивоу тла;
- Плитко подземно са или без мезанина;
- Дубоко подземно са 2 мезанина.

Овај пројекат метроа Линија 1 Фаза 1 подложан је целокупном српском процесу добијања еколошких дозвола, те је стога предмет Студије о процени утицаја на животну средину у складу са српском регулативом. Студија о процени утицаја на животну средину добила је Решење о давању сагласности на Студију од стране надлежног Министарства заштите животне средине.
С обзиром на то да студија метроа Линија 1 Фаза 1 финансира француска влада, а да би будући радови и системи могли бити финансирани од стране међународних финансијера, такође се спроводи Процена утицаја на животну средину и друштво (ЕСИА). ЕСИА је припремљена у складу са стандардима Међународне финансијске корпорације (ИФЦ) као И Екваторијалним принципима (ЕП4).
Стога је, у складу са смерницама извршена и детаљна анализа пројекта са аспекта утицаја на животну средину И друштво (ЕСДД – Енвиронментал анд социал дуе дилигенце), коју је за потребе кредитора обавила реномирана консултантска кућа Рамболл УК лимитед.
Независни консултант (Рамболл) је на основу анализе пројекта израдио акциони план (Енвиронментал анд Социал ацтион план) који ће обезбедити реализацију пројекта по највишим стандардима Међународне финансијске корорације (ИФЦ) И других примера добре праксе а све у интересу очувања животне средине И здравља грађана.
Опис пројекта у ЕСИА заснива се на Идејном пројекту (ИДП).

Преузмите нетехнички сажетак ЕСИА студије (пдф)

 


Штампа