Уговор о набавци две машине за ископ тунела (ТБМ, енг. Tunnel Boring Machine) које ће бити коришћене за изградњу тунелске деонице Линије 1, фазе 1 београдског метроа данас је свечано потписан у просторијама ЈКП „Београдски метро и воз“ Београд.
Уговор су потписали представници две реномиране кинеске компаније: Хан Џипинг, руководилац пројекта метро Линије 1 у име компаније PowerChina, и Цао Ђианфенг испред компаније CRCHI (енг. China Railway Construction Heavy Industry Corporation Limited), у присуству Андреје Младеновића, директора ЈКП „Београдски метро и воз“. Овај догађај представља значајну прекретницу у реализацији једног од највећих и најзначајнијих инфраструктурних пројекта у Србији – изградњи модерног метро система у Београду. Андреја Младеновић, директор ЈКП „Београдски метро и воз“ истакао је овим поводом: „Данашње потписивање уговора је суштински корак ка уласку у фазу конкретних радова на терену. Набавка ТБМ машина значи да смо спремни за ископ тунела и реализацију метроа какав Београд заслужује. CRCHI је највећи светски произвођач ових машина, а тренутно је у Европи ангажовано више од 15 кртица на разним инфраструктурним пројектима“. Хан Џипинг навео је да су партнери из PowerChina поносни што имају прилику да учествују у изградњи првог метро система у Београду и у региону. „Данашње потписивање је окосница извођачких радова и увод у припрему изградње метроа. Наш циљ је да оправдамо указано поверење, оснажимо и побољшамо функционалност саобраћаја, а све уз подршку Владе Републике Србије, ЈКП „Београдски метро и воз“ и пројектних менаџера, али и уз разумевање локалног становништва.“, додао је Џ. Хан. Цао Ђианфенг из CRCHI присутнима је представио резултате и могућности ове компаније као глобалног лидера у производњи ТБМ-а. „Машине које испоручујемо представљају најсавременију технологију у области тунелског инжењеринга. Сигурни смо да ће допринети ефикасном и безбедном ископу метро тунела, а рад на ископавању тунела за будући метро у Београду за нас ће бити један од приоритених пројеката. Важно је да кажем и да смо веома посвећени поштовању свих техничких, еколошких и безбедносних стандарда, са циљем да овај пројекат буде пример добре праксе.“ закључио је Ђ. Цао. ТБМ машине за београдски метро биће тешке 2.000 тона и пречника од скоро 10 метара и представљају врхунац савремене технологије у области подземне изградње. Њихова испорука и монтажа очекују се у априлу и јуну 2026. године. Ове тзв. „кртице“ раде са високим степеном прецизности, минималним утицајем на околину и уз висок ниво безбедности током рада. Компаније PowerChina и CRCHI овим уговором обједињују своје глобално искуство и технолошко лидерство како би допринеле изградњи ефикасног, безбедног и поузданог метро система у Београду, у складу са највишим међународним стандардима. Изградња метроа у Београду је од стратешког значаја за Републику Србију, јер ће допринети бољој повезаности, смањењу саобраћајних гужви и заштити животне средине. Потписивањем овог уговора, Град Београд је још један корак ближе уласку у друштво савремених европских метропола са развијеним системом градског превоза.