ПОЧЕТАК ЗВАНИЧНЕ ПОСЕТЕ ДЕЛЕГАЦИЈЕ БЕОГРАДСКОГ МЕТРОА КИНИ: НОВА ФАЗА САРАДЊЕ СА КИНЕСКИМ ПАРТНЕРИМА

Делегација ЈКП „Београдски метро и воз“, предвођена директором Андрејом Младеновићем, борави у званичној посети Кини. Првог дана посете, одржан је низ састанака у седишту компаније PowerChina у Пекингу, једном од водећих светских извођача у области инфраструктуре, енергетике и грађевинарства. Ова реномирана кинеска компанија је главни извођач радова на изградњи Линије 1 београдског метроа.

Током посете истакнута је важност до сада потписана три стратешка уговора са овом компанијом, укупне вредности око милијарду евра. Уговор за Депо Макиш обухвата изградњу оперативно контролног центра и припадајућих хала и објеката, док су уговори о изградњи метроа подељени на три лота од којих су до сада потписана два кључна и у току су преговори за лот три. Ова подела на лотове омогућава неометано спровођење свих активности и радова на првој фази Линије 1, укључујући набавку и производњу ТБМ машина, ископе и припремне радове, изградњу тунела, станица и пратеће инфраструктуре.
Делегација ће посету Кини наставити обиласком производног погона фабрике компаније за тешку индустрију кинеске железничке градње (CRCHI – China Railway Construction Heavy Industry), задужене за израду ТБМ (TBM – Tunnel Boring Machine) за потребе београдског метроа. Ове машине, познате и као „кртице“, кључне су за ископавање тунела и представљају једно од најзначајнијих улагања у савремену технологију у оквиру пројекта. Оба ТБМ-а биће допремљена у Београд у другој половини 2026. године, чиме ће почети најзахтевнија и најважнија фаза изградње метроа. Овај сегмент посете Кини је значајан јер ће се ЈКП „Београдски метро и воз“ упознати са комплетном методологијом, детаљима и процедурама израде машина, на лицу места.
„Ово је кључни корак у реализацији пројекта који мења лице Београда. Долазак ТБМ-ова означава почетак најсложеније и заправо најважније фазе радова – ископавања тунела. Сарадња са PowerChina и CRCHI гарантује да ће Београд добити најмодернији метро систем у овом делу Европе“, изјавио је директор ЈКП „Београдски метро и воз“ Андреја Младеновић.
„За нашу компанију која гради метрое у више од 40 светских градова, изградња београдског метроа представља један од приоритета и велики изазов да се у Европи на овај начин прикажемо у правом светлу. Изградили смо више од хиљаду километара метро тунела, а само у овом тренутку на изградњи метроа у оквиру 16 различитих пројеката ради 51 ТБМ на ископу тунела укупне дужине 260 километара. У наредном периоду компанија Power China ће укључити своје најбоље стручњаке да својим искуством и знањем допринесу најбољем могућем квалитету изградње метроа у вашем граду“, изјавио је председник компаније Power China Railway, Mr Zhang Haiku.
Посета Пекингу још једном потврђује посвећеност и поверење у стратешко партнерство Србије и Кине, са заједничким циљем да Београд до краја 2030. добије ефикасан, безбедан и модеран метро систем.

 


Штампа