Расписана јавна набавка за израду пројектно техничке документације: Студија оправданости са Идејним пројектом и са Студијом о процени утицаја на животну средину за Линију 3 београдског метроа

ЈКП „Београдски метро и воз“ и Секретаријат за јавни превоз града Београда расписали су јавну набавку за израду пројектно-техничке документације: Студија оправданости са Идејним пројектом и са Студијом о процени утицаја на животну средину за Линију 3 београдског метроа.

Основни циљ ове набавке је припрема техничке документације, и то: Концептуално решење Линије 3 са Прогнозом броја путника, Идејни пројекат за потребе израде Плана генералне регулације шинских система са елементима детаљне регулације линије 3, Идејно решење, Студија оправданости са Идејним пројектом линије 3 и Студијом о процени утицаја на животну средину (ЕИА) и Студијом утицаја на животну и друштвену средину (ЕСИА) за линију 3, План укључивања заинтересованих страна, План управљања животном и друштвеном средином, Оквир политике расељавања, Процена утицаја пројекта на поштовање људских права, Елаборати о инжењерско геолошким-геотехничким условима изградње укључујући теренска и лабораторијска истраживања и Геотехничке пројектне извештаје за усвојено варијанто решење линије 3 београдског метроа, процена постојећег стања и анализа осетљивости зграда и грађевинских конструкција са становишта изградње метроа у оквиру Геотехничке зоне утицаја линије 3, израда дигиталног топографског плана, Студија интеракције подземних вода са инфраструктуром метроа, Експертиза утицаја метроа и заштите водоизворишта, Техничке спецификације и захтеви и Општи захтеви наручиоца. Процењене вредност јавне набавке је 2.950.000.000,00 РСД. Комплетан текст јавне набавке и документацију можете да преузмете ОВДЕ.
Пројекат изградње београдског метроа подразумева разој три метро линије и један је од најважнијих државних пројеката који ће значајно утицати не само на унапређење јавног транспорта у главном граду и побољшање укупног квалитета живота Београђана већ и шире, на свеобухватни привредни и технолошки развој читавог друштва. Линија 1 београдског метроа повезиваће Макиш са Миријевом, односно југозападни са североисточним делом града, Линија 2 спаја источни и западни део Београда, почев од Миријева, где се повезује са Линијом 1, преко историјског дела града на левој обали реке Саве до Новог Београда, Земуна и Бежаније. Две линије предложене Генералним пројектом су основа будућег метро система. Међутим, само са трећом линијом овај систем може да испуни транспортне захтеве града Београда. У оквиру израде Концептуалног решења, које је израдила француска компанија “Егис Раил”, одобрено у марту 2021. године од стране Техничке комисије Града Београда, усвојено је решење трасе Линије 3 тако да спаја Нови Београд са Вождовцем, односно Бањицом. Планирано је и продужење метро Линије 3, као и њена техничка и функционална повезаност са метро линијом 2 у зони Бежанијског гробља и заједничким депоом за ове две линије.


Штампа