Уговорни споразум за ЛОТ 1 прве фазе Линије 1 београдског метроа који обухвата израду пројеката и извођење радова, укључујући и припремне активности за набавку ТБМ машина (машине за пробијање тунела) потписали су данас у име Владе Србије министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић и испред Града Београда Радован Кремић, секретар Секретаријата за јавни превоз и директор ЈКП „Београдски метро и воз“ Андреја Младеновић са представником кинеске компаније PowerChina Јанг Боом.
Министар Весић је истакао да изградња београдског метроа представља највећи и најзначајнији инфраструктурни пројекат у Србији. "Ми сада градимо прве две линије, а недавно је расписан тендер за пројектовање треће линије. У првој линији, између Железника и Миријева, путоваће се 32 минута. Ту ћемо имати 41 троделну композицију и укупно 21 станицу. Између Миријева и Бежаније путоваће се 39 минута са 40 композиција и 24 станице, а између Бежаније и Бањице, на трећој линији, путоваће се 38 минута са 27 троделних возова", објаснио је Весић. Наводи да се метро делом финансира из буџета, а делом из кредита. Додаје да не постоји европски град величине Београда који нема метро, као и да је крајње време било да и српска престоница добије овај “шински подсистем”.
"Ми смо сада донели одлуку да један део радова финансирамо директно из буџета да бисмо то могли брже да радимо. Радимо припрему документације за прве две ТБМ машине које су и народу познатији као “подземне кртице” које ће копати цеви тунела. Овај посао можемо да почнемо 2026. године јер израда ових машина траје дуже од годину дана", казао је он. Министар наглашава да ће већ следеће години почети радови на прве четири станице, као и да ће Миријево имати улазе на прву и другу линију метроа што ће тај део града, према његовим речима, учинити атрактивнијим. Министар додаје да посвећеност извођача и запослених у ЈКП "Београдски метро и воз" показују да заједнички можемо да урадимо добре ствари, због чега је сигуран да ће се пројекат изградње метроа завршити у планираном року.
Директор ЈКП „Београдски метро и воз“ Андреја Младеновић навео је да је потписивање овог споразума још један доказ посвећености да изградња прве фазе Линије 1 буде реализована у најкраћем могућем року. „Верујемо да ће овај пројекат донети дугорочне користи не само нашем граду, већ и целокупној држави. Прва фаза Линије 1 пролази кроз кључне тачке и обухвата 16 пажљиво планираних станица као што су Жарково, Пожешка, Сајам, Савски трг, Трг републике, Скадарлија и Панчевачки мост, све до станице Карабурма. Београдски метро евидентно ће значајно унапредити свакодневни живот наших суграђана и убрзати развој Београда као модерног европског града. Овај пројекат представља значајан искорак у унапређењу инфраструктуре Београда, и уз заједничке напоре свих укључених страна и партнера, сигурни смо да ћемо остварити све планиране циљеве у предвиђеним роковима“ закључио је А. Младеновић.
Споразум омогућава издвајање посебног ЛОТ-а 1 који ће бити финансиран из Буџета Републике Србије и који ће одмах ступити на снагу, стварајући тако могућности за почетак активности на терену. Овај стратешки потез доноси вишеструке користи. Пре свега, омогућава се благовремено наручивање две ТБМ машине или тзв. кртице које су кључне за извођење тунелских радова на Линији 1. Осим тога, у оквиру Лот-а 1 обухваћени су и неопходни припремни радови који укључују геолошка истраживања и израду пројектне документације за одређене објекте на траси. Вредност уговора је 2,4 милијарде динара.