Београдски метро представљен на међународном симпозијуму о иновацијама у развоју метро система у Кини

У оквиру јачања сарадње са међународним партнерима и размене искустава са светским метрополама, представници ЈКП „Београдски метро и воз“ Београд учествовали су на Међународном симпозијуму о иновативном развоју метро система, одржаном од 17. до 19. октобра 2025. године у Шенжену, Народна Република Кина.

Овај престижни догађај окупио је водеће стручњаке, инжењере и представнике метро компанија из Кине, Малезије, Сингапура, Тајланда, Индонезије, Бангладеша, Јапана, Грузије и других земаља, уз подршку Међународне асоцијације за тунеле и подземне просторе (ITA) и Кинеског друштва грађевинских инжењера (CCES).

Београд је у оквиру треће сесије симпозијума, под називом „Међународна искуства у развоју метро система“ представио напредак пројекта Београдског метроа, једног од најважнијих инфраструктурних подухвата у Србији. Излагање на тему „Београдски метро: тренутни статус, кључни изазови и будући правци развоја“ одржао је Милоња Милановић, извршни директор за инфраструктуру ЈКП „Београдски метро и воз“ Београд.

Милановић је том приликом говорио о значају изградње метроа за унапређење јавног превоза у Београду, планираним фазама реализације пројекта, као и о техничким и геолошким изазовима са којима се сусрећу инжењерски тимови. Посебно је истакао значај систематског приступа планирању траса, примену савремених технологија у ископу тунела, као и сарадњу са кинеским партнерима који учествују у делу пројектних активности. Акценат је стављен на одрживост система, енергетску ефикасност и интеграцију метроа са другим видовима саобраћаја у Београду, као и на значај пројекта за развој Београда и унапређење квалитета живота грађана.

Поред учешћа у конференцијском делу, делегација ЈКП „Београдски метро и воз“ Београд била је део званичног програма техничког обиласка, организованог последњег дана симпозијума. Током посете, представници Београдског метроа обишли су неколико кључних локација шенженског метро система - станицу Guihua, депо Qiaocheng East, Gangxia North Hub и Huangmugang станицу, које представљају најмодерније примере повезивања технологије, функционалности и урбаног развоја.

Станица Guihua издвојила се као пример како се савремена градња може одвијати брзо и безбедно захваљујући иновативним методама и унапређеном организацијом радова. У депоу Qiaocheng Еast, наши представници имали су прилику да се упознају са начином на који се у Шенжену брине о возном парку, кроз потпуно дигитализован и аутоматизован систем одржавања, који показује како метро постаје део паметне инфраструктуре града. Gangxia North Hub, познат и као „Око Шенжена“, одушевио је учеснике својом величином и архитектонским решењем - импозантним подземним простором који спаја пет метро линија и представља прави симбол модерног урбаног чвора. На крају, обилазак Huangmugang станице пружио је увид у начин на који се функционалност, дизајн и одрживост могу спојити у један савремени транспортни центар, који је због својих иновативних решења награђен као један од најзанимљивијих пројеката у свету подземне инфраструктуре.

Представници ЈКП „Београдски метро и воз“ Београд истакли су да је техничка посета била драгоцено искуство које је омогућило директан увид у начине на које водећи светски градови развијају своје метро системе, као и прилику да се стечена знања пренесу на даљу реализацију београдског пројекта.

Учешћем на овом међународном догађају Београд се сврстао међу градове који активно прате светске трендове у области јавног превоза и паметних технологија. Током билатералних састанака, представници ЈКП „Београдски метро и воз“ Београд разговарали су са партнерима из Кине и других земаља о унапређењу сарадње у области дигитализације, аутоматизације и примене савремених решења у метро системима.

Размена искустава и успостављање нових партнерстава додатно оснажују циљ да Београдски метро постане модеран, енергетски ефикасан и одржив систем, који ће Београд позиционирати међу метрополе са најнапреднијим моделима јавног превоза и допринети стварању удобнијег и ефикаснијег града за живот.

 

Извор фотографија: International Symposium on Innovative Metro Development 2025


Штампа